رواية عشق خالد الفصل السابع 7
في فيلا عشق ..
كانت تقف وهي تنظر له برعب من نظرات عنيه التي توحي بهلاكها .
عشق بخوف وقلق /خااااالد.
خالد بغضب شديد وهو يصفعها بحده ليمسكها من شعرها .
/ايوه خالد خالد الي كنتي عايزه تفضيحه قدام الناس خالد الي كان عايز يعملك قيمه ويخليكي بنادمه انا تعملي فيا كده ي عشق .
عشق بدموع وصراخ /مش عيزاك ي خالد مش عايز اتجوزك مش بالعافيه .
خالد بغضب /كل ده علشان الحشره الي طمعان في فلوسك لسه بتفكري فيه وعايزه تجري وراءه نجوم السماء اقربلك ي عشق هتجوزك غصبن عنك وهوريكي المر لانك واحده غير مسؤوله وتفاهه محتاجه الي يربيكي .
عشق بدموع وصراخ/ده علي اساس اني عيله صغيره هتتحكم فيا انا عشق المرشدي ي خالد .
خالد وهو يمسكها من شعرها بغضب /اه الفشخره الكدابه عشق المرشدي غرورك الي هيدمر كل حياتك انتي محتاجه الي يكسر الغرور ده ويعلمك الادب وانا بقا هوريكي جدك جاي ومعاه المأذون هتررزعي في أي اوضه وقسما بالله ي عشق لو فتحتي بوقك بكلمه واحده هعمل الي عمرك متتخيليه يلا غوررري .
لتسرع عشق الي الداخل لتتصاعد انفاس خالد بحده وتوعد ليدخل ربيع ومعه المأذون .
خالد بجديه /عمي حسن اتفضل جوه شويه بعد اذنك .
حسن المأذون بابتسامه /حاضر ي خالد ي ابني بعد اذنكم .
ربيع بخوف /عشق كويسه ي خالد ي ابني .
خالد بغيظ /هيحصلها ايه ي جدي زي القرده مرزوعه جوه يلا علشان نكتب الكتاب .
************
بعد كتب الكتاب .
ربيع بجديه /يلا ي ابني هات مرائتك ونرجع البلد.
خالد بحده /البت دي مش هترجع البلد تاني مش هتعيش في القصر ولا هتلاقي الي يخدومها دي هتعيش خدامه ي جدي .
عشق بدموع وصراخ/قصدك ايه ي خالد .
خالد بحده /شقه ابويا الله يرحمه الي في السيده هنقعد فيها .
عشق بغيظ شديد/ايه عايزني انا اعيش في حاره ده ليمكن يحصل ابدا مش كفايه الي عملته .
خالد بغضب /اخرررسي مش عايز اسمع صوتك الي في الحاره دول انضف منك مليون مره انتي الي زيك مينفعش يعيش حياه نضيفه انتي مرائتي والست مكان ميكون جوزها وانا قولت هنعيش في الشقه يبقا هنعيش فيها .
عشق بغيظ شديد/اتكلم ي جدي ساكت الله يخليك اعمل حاجه.
ربيع بحده /انا مقدرش اعمل حاجه انتي متدنيش فرصه ادافع عنك كفايه الي عملتيه خالد عنده حق انتي مكانك مكان جوزك انا ماشي ي ابني لو عوزت حاجه كلمني.
عشق بدموع وصراخ/خالد ارجوك اسمعني .
خالد بحده /سمعتك كتير وخلاص مبقاش عندي مقدره يلا اخلصي خلينا نمشي .
عشق بدموع وحزن /هجيب هدومي ولا امشي عريانه هناك.
خالد وهو يمسك يدها بحده /هدومك الي انتي جيباه بفلوسك دي مش عاوزها انا هجبلك غيرهم يلا قدامي .
***************.
في حاره السيده زينب.
كانت تقف وهي تنظر إلي ذلك البيت القديم بشده بفزع لتتحدث بغيظ .
/انت وقفت هنا ليه .
خالد ببرود /هو ده البيت .
عشق بفزع وصراخ /ايه اززززي ده قديم جدا انا مستحيل اعيش في المكان المقرف ده .
خالد ببرود /اطلعي ورايا اخلصي مش هتفضل واقفين في الشارع .
عشق بغيظ /اووووف .
******************
من أمام الشقه ...
كان يضع خالد المفاتيح في الباب لتخرج ام فله جارتهم بابتسامه عذبه.
/خالد ي ضنايا ازيك ي ابني وحشتني اوي .
خالد بابتسامه ساحره/ازيك ي ست الكل عامله ايه اتوحشتك جوي بس معلش مشاغل .
ام فله بابتسامه /مشاء الله عروستك دي جميله اوي ي خالد .
عشق بغرور وعنجهيه/طبعا جميله مش محتاجه رايك .
خالد بحده وهمس /ردي علي الست عدل لهلطشك فاهمه ولا لا .
فله بابتسامه رقيقه /خالد حمد الله على السلامه.
خالد بابتسامه /اهلا ي فله.
فله بابتسامه/الحاره ميبقاش ليها طعم من غيرك ي خالد .
عشق بغيظ وغيره /ابقا حطي عليها كاتشب ي حبيبتي علشان يبقا ليها طعم دلع بنات ماسخ .
فله بحزن شديد/ايه ده ي خالد انت اتجوزت .
عشق بغيظ شديد/لا ي أموره كسبني في كيس شيبسي احنا هتفضل واقفين العمر كله هنا ولا ايه انا تعبت .
خالد بابتسامه /عن اذنكم.
*******************.
من داخل الشقه ...
كان يقف خالد وهو يكتم ضحكاته علي مظهرها المفزوع ليتحدث بجديه .
/اتفضل اقلعي الفستان ده وخوشي علي المطبخ اغسلي المواعين دي بقالها شهور ونضفي الزريبه دي .
عشق بغيظ شديد/خالد انت تعرف البنت فله دي من زمان .
خالد ببرود /يخصك في ايه تعرفي انتي مالك .
عشق بحده /خالد انت دلوقتي قدامهم بقيتي جوزي وانا الحاجه الي تبقا ملكي محبش حد يشاركني فيها .
خالد بقوه وثبات /انا مش ملك حد فاهمه ولا لا واخلصي شوفي الي وراكي .
عشق وهي تسير بغيظ الي الداخل لتخلع فستانها لتنصدم من تلك الهرجله .
/اوووف ده ايه الي بيحصلي ده بس انا اتبهدل البهدله دي الله يسامحك ي خالد .
بعدما استطاعت خلع فستانها لتنصدم .
/ي نهار اسود ده مفيش حاجه ألبسها خالص هعمل ايه دلوقتي .
خالد بحده /ايه هتنامي جوه اخلصي .
عشق بصراخ وخجل /خليك مكانك اوعا تتدخل سامع وشوفلي حل في المصيبه دي مفيش حاجه ألبسها .
خالد ببرود /خليكي بالي عليكي اتصرفي ده مش شغلي .
عشق بغيظ شديد/اخليني ازي هفضل ماشيه بقميص النوم.
خالد بسخرية /ايه ده وانتي ايه الي لبسك حاجات البنات دي ي جعفر .
عشق بغيظ /اتصرف ي خالد انا مش هينفع افضل كده .
خالد بجديه /براحتك انا مش هنزل في انصاص اليالي وخلصي نضفي اللاوضه خليني انام اخلصي .
عشق بغيظ شديد/هاخرج وخلاص يعني هفضل محبوسه ولا ايه.
لتخرج عشق وهي تحاول تغطيه جسدها لينصدم خالد من جمالها الذي اثاره لكنه تظاهر بالبرود ليتحدث .
/الكيس في اكل ادخلي جهزيه انا جعان .
عشق بغيظ/حاضر .
خالد بهمس /ربنا يسترها.
****************.
في المطبخ ...
كانت تقف بحيره شديده لتتضع الطعام داخل الاطباق لتتحدث بغيظ .
/اندهاله احسن ي خالد خالد .
خالد ببرود /افندم .
عشق بقلق /تعال ساعدني .
خالد بغيظ /ليه أن شاء الله مش عشق هانم مبتغلبش في حاجه اتصرفي انا جوزك ي عني المفروض تلاقي كل حاجه جاهزه قدامي اخلصي.
عشق بغيظ شديد/طيب ي خالد فاكرني ي عني مش هعرف ماشي .
لتفتح هاتفها لتاتي من عليه بألمقادير كان علي وجهه ابتسامه خبيثه وهو يتابع انشغالها من بعيد ليتحدث بجديه .
/ولسه ي عشق انا الي هغيرك وساعتها هعترفلك بحبك الي مالي قلبي من واحنا صغيرين .
عشق باستغراب /خااااالد .
خالد باستغراب /مالك في ايه .
عشق بغيظ /انا الي في ايه بقالي ساعه بنده عليك اتفضل شيل معايا الاكل.
خالد باستفزاز /اصل بصراحه من ساعه مشوفت فله وخدت عقلي .
عشق بغيظ شديد/ي حبيبي تصدق صعبت عليا ماروح اجبهالك هنا واغور انا في داهيه .
خالد باستفزاز /ياريت .
عشق بغيظ /استغفر الله العظيم يارب تعال ناكل اهو احسن من كلامنا التافه علي واحده تافهه .
**************.
علي مائده الطعام..
كانت تأكل ويظهر عليها الإرهاق الشديد كان ينظر إليها بحزن لتغفا علي الطاوله ليقترب منها وهو يحملها بحنان الي الداخل ليغطيها وهو يقبل رأسها بحنان وعلي وجهه ابتسامه حالمه لكن كلماتها التي أطلقتها كانت كالسهم الذي اخترق قلبه بلا رحمه
/بحبك ي رامي بحبك ....يتتتتتبع❤️.
شاهد👈الفصل الثامن
تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة
اكتب تعليق برايك هنا