أخر الاخبار

رواية زواج بالاكراه الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم الأء العطفي

رواية زواج بالاكراه الفصل الحادي والعشرون 21

 رواية زواج بالاكراه الفصل الحادي والعشرون 21 

 زياد:اساسا دا ليهم سوابق
عمر:ايييه سوابق
زياد:اه شيماء و جنى كانو مع بعض من زمان وكان باسم لوحده وبعدين اتجمعو وابوك كان اول هدف ليهم ولبسوها في مراتك
نور وميرنا مكانوش فاهمين حاجه بس بعد اللي زياد قاله فهمو كل حاجه
زياد:صحيح يا ميرنا
ميرنا: نعم
زياد: هوا انتي نزلتي مصر امتى
ميرنا:من حوالي شهرين
زياد:اييه وكل دا وانا مش عارف
ميرنا:عمر شوف صاحبك دا بقى بدل ما يعملي صداع
عمر:خلاص يا زياد
زياد:انا غلطان اني بعبرك
ميرنا:مش عايزه حد يعبرني
زياد:بقلك يا عمر
عمر:نعم



زياد:الاقيش عندك مزكره التخرج من الثانوي
عمر(بتساؤل):ليه؟؟
زياد:علشان بتاعتي ضاعت وانا معرفش حد من الدفعه غيرك فقلت اخدها وانسخها قبل ما بابا يقفشني
عمر:هوا في حد بيضيع مزكره التخرج بردو وبعدين باباك ماله ومال مذكره التخرج بتاعتك
زياد:اه انا عادي اضيعها وبعدين بابا دايما لازم يتاكد ان انا مضيعتش المذكره اصل هوا عارفني
عمر:انا كنت عامل منها نسخ فهديك واحده منهم
زياد:شكرا يا ميمو
عمر:ايه ميمو دي احترم نفسك
زياد:الحق عليا انى بدلعك دانتو عيله نكد
ميرنا ونور قعدو يضحكو جامد وبعدين قالو:لا حلوه ميمو دي
زياد:شفت اهو ما الدلع بتاعك عاجبهم اهو
عمر:الله يخرب بيتك البرستيج هيقع
زياد:هيقع ايه دا وقع واداس عليه كمان
عمر: ولاااا
زياد:اسف اسف
عمر:ناس مبتجيش غير بالعين الحمرا
زياد: خلاص يا حج انتا هتزلني
عمر: بس يالا
زياد:والله انتا محتاج رستارت لكل حاجه في دماغك
عمر:وانتا محتاج تترمي من العربيه اقعد ساكت شويه بدل ما ارميك برا
زياد:اهون عليك انا
عمر:مش هتهون غير على نفسك والله
وبعدين زياد بطل كلام وهزار علشان عمر مش بييحب حد يكلمه وهوا سايق
روحو الفيلا وعمر ادا ل ذياد نسخه من ورق التخرج ةزياد مشي
عمر دخل الاوضه لقى نور بتلم في هدومها
عمر اتخض وقال:بتلمي هدومك ليه
نور:هروح اقعد مع ميرنا ايه عندك مانع
عمر:اه عندي
نور:طيب مش مهم بقى ابعد لو سمحت
عمر بصلها وقال: نور متعصبنيش



نور:ايه هتضربني هتضرب ميراتك الحامل
عمر بصلها بحزن واتنهد وقال:يا نور افهميني
نور:ايه افهمك ازاي انتا فاهم انتا عملت ايه انتا هنتني انتا خلتني خدامه زي اللي في القصر انتا خليت اللي يسوى واللي ميسواش يتفرج عليا عمر انا حبييتك بجد بس مش هقدر اسامحك انتل مش هتتغير
عمر بصلها بهدوء وبعدين حضنها وقال بحب:لا هتغير وعلشانك بس انتي متعصبنيش
نور بعدين بصتله وقالت:عمر انا ممكن اروح عند ميرنا
عمر:روحي يا نور علشان تستريحي وتفكري كويس
نور بصتله بابتسامه وقالت:ماشي
نور راحت عند ميرنا وقعدت معاها وابتدو يتكلمو مع بعض...
(عند عمر)
عمر: ايوا يا زياد في ايه
زياد:بابا قفشني
عمر:اييه ازاي
زياد:طلع هوا اللي واخد الورق وحرفيا مسح بكرامتي الارض
عمر:تستاهل
زياد:حرام عليك دا انتا صاحبي واخويا تقوم تعمل فيا كدا بردو
عمر:انا مش بتاع الكلام دا 
زياد:بتاع نور وبس
عمر:ولا احترم نفسك
زياد:ايه دا انتا مشلتش عينك من عليها طول الطريق
عمر:انتا بتراقبني طب وحيات امك....استنى في حد بيتصل عليا من الشغل سلام
زياد:سلام
عمر قفل الخط وبعدين رد علي المكالمه وقال:الو 
السكرتيره:ايوا يا عمر بيه احنا محتاجين حضرتك في حاجه في واحد من المستثمرين عايز يسحب استثماراته
عمر:طيب انا جاي حالا
وقغل الخط ونزل على طول على الشركه
(عند نور وميرنا)
ميرنا:ايه هتسامحيه
نور:مش عارفه هوا بصراحه ندمان على اللي هوا عمله وبقول مش كفايه كدا
ميرنا:كفايه ايه اهدي بس كدا متحسسهوش انك ساهله 
نور:ماشي يا ميرنا



نور كانت بتفكر في نفسها هوا بجد كلام ميرنا صح ولا هيا لازم بجد تسامح عمر وبعدين قالت في نفسها:اصبري شويه لحد ما يندم اوي وميعدهاش
وبعدين قطعت تفكيرها ميرنا وهيا بتقول:نووووور عماله انادي عليكي مالك سرحانه في ايه
نور:ولا حاجه تعبانه شويه بس 
ميرنا:طيب نامي انتي بقى علشان تستريحي شويه وانا هروح اجيب اللاب علشان عندي شغل بسيط وبعدين هنام
نور:ماشي
(عدت فتره بعد الامتحانات وميرنا خلاص كانت هترجع امريكا بس في يوم...)
نور كانت داخله الجامعه لاقت كل الطلاب بيبصو عليها نور حست بغرابه وراحت سالت حبيبه لاقتها بتقول....
نور:ايه اناا...يتبع


تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -