أخر الاخبار

روايه احمد وياسمين الفصل الثالث 3 بقلم مني احمد

روايه احمد وياسمين الفصل الثالث 3 بقلم مني احمد

 روايه احمد وياسمين الفصل الثالث 3 



الفصل3
دلف احمد الي شقته وجد الطعام ع الطاوله ولم يجد ياسمين ظل ينادي عليها ولم يجد رد ذهب الي غرفه النوم لم يجدها وبحث عنها ف كل مكان ولم يجدها حتي دلف الي غرفه ورد ورأها نائمه بجوار الصغيره عزم ع ايقاظها 
احمد.ايه ايه اصحي عشان نتعشي
ياسمين بدون وعي وبنعاس.لا يا ماما مش جعانه انا تعبانه قوي وعايزه افضل نايمه 
احمد بغضب.بقولك قومي ماما مين انتي بتخترفي قومي
فزعت ياسمين من صوته واخذت تتنفس بصعوبه ويدها ع قلبها
احمد.طالما بتتخضي اوي كده ساعه مااناديلك تردي مره واحده...لاحظ احمد تغير في وجهه ياسمين امسك وجهها وظل يتامله وتحدث وقال
احمد.يلا قومي عشان نتعشو
ياسمين.انا مش جعانه يااحمد اتعشي انتا انا تعبانه وجسمي وجعني
امسكها احمد من ذراعها بعنف
احمد.انا قولت هنتعشو يعني هنتعشو كلمتي تتسمع يلا
نهضت ياسمين وهي تشعر بالم ف معدتها والا حساس بلقيئ يلازمها وخرجت الي طاوله الطعام انتهو من العشاء وتوجهت ياسمين الي غرفتها وهي تشعر بدوخه وتعب ارتمت ع الفراش دلف احمد نحوها 
احمد.ايه قومي بقا عشان عايزك
ياسمين.معلش يااحمد انا تعبانه قوي النهارده سيبني ارتاح مش كل يوم هو بقا
احمد بعصبيه وهو يجذبها لتقف.مش بمزاجك انا هاخد حقي الشرعي منك حالا ودلوقتي وف اي وقت احبه 
ياسمين بصراخ. كفاااايه بقا حرام عليك ارحمني انا بني ادمه وبحس 
احمد بسخريه.هاهاها عارف انك بني ادمه وانا حيوان
انهارت دموع ياسمين وتحدثت بعقل.احمد ارجوك سيبني دلوقتي انا تعبانه ونفسيتي محطمه ارجوك وغلاوه بنتك وايه الله يرحمها عندك تسيبني اخرج انام جنب ورد
احمد.لا مش هتخرجي ف حته الا لما اخد حقي الشرعي منك الاول براضكي او غصب عنك
ياسمين بانفعال.انتي ايه ياشيخ مفيش احساس مش بتفكر غير فكده بس مش بتفكر غير فنفسك ومزاجك وانبساطك بس انا استحملت كتير عشان بحبك وبقول بكره يحس بيا بكره يحبني زي ماحبيته وانتا مفيش فايده فيك انا عمري ماحسيت وانا معاك بحبك ليا دايما شايفني ايه ايه اعملي الاكل ايه اغسلي ايه عايزه حتي وانتا نايم بتقولي انزاحي شويه ياايه حافظ ع شويه الحب اللي عندي ليك انا بقيت بقرف من نفسي لما بتلمسني بقيت بقرف منك ومش طايقه لمستك ليا
صفعها احمد عده صفعات وعندما تسقط ارضا يسحبها من شعرها ليصفعها مره اخري
احمد بعصبيه.بتقرفي مني طاب والله لوريكي ياايه
هم ف خلع ملابسه ومن ثم القاها ع الفراش وبدا ياخذ حقه الشرعي منها اجباري ولم يتراجع عن ما في راسه رغم صراخها وبكائها وتوسولتها حتي فقدت الوعي انتهي من فعلته الشنيعه وذهب الي المرحاض وهو يشعر بلنصر وعندما كان يغتسل تذكر كلام ياسمين له الذي اوجعه شعر بلحزن ع هذه الزهره المتفتحه التي دبلت ع يده بافعاله ارتدا ملابسه و اخرج هاتفه واجري اتصال مع صديقه سيف انه صديقه المقرب واتفق معه ان يقابله ف الكافيه الخاص بهم ثم خرج واغلق الباب خلفه ظنانا انه اغلق ورحل   بعد وقت قصير عادت بتول من عند والدتها وصعدت الدرج لتجد باب شقه ياسمين مفتوح ظلت تنادي ولم تجد اي رد دب الخوف قلبها اخذت تسير ببطء للداخل حتي وجدت ياسمين غارقه ف دمائها صرخت بتول واجرت مكالمه

في الكافيه كان يجلس احمد وسيف سويا 
سيف بنفعال.ايوه يا احمد انتا غلطان وهي عندها حق انتا ازاي كده
احمد بحزن وبكاء.غصب عني والله انا مش قادر انسي حب عمري ايه وف نفس الوقت مقدرش استغني عن اي.. اقصد ياسمين
سيف. تقوم تطلع عقدك من ايه الله يرحمها عليها هي هي ذنبها ايه ذنبها انها وقفت للكل عشانك وحبتك احمد احمد بص مفيش وجهه مقارنه بين ايه وياسمين فرق السما والارض انتا حبيت ايه من ايام الجامعه وكنتو جيران بس هي محبتكش وبرغم من انها محبتكش الا وكانت مبهدلاك ومهزقاك دا غير حقك الشرعي مكنتش بتدهولك الا لما يجيلها مزاجها واللي يشوف المعامله بينكم كان هيقول انها الراجل وانتا الست فوق لنفسك قبل فوات الاوان وهتخسر جوهره ثمينه وهتضيعها من ايدك ياسمين جميله ف الشكل والجسم والطبع والحب والحنيه عايزك تقعد شويه مع نفسك كده تشوف معامله ايه من معامله ياسمين فوق يااحمد انا لو ياسمين دي مراتي انا كنت خليتها ملكه متوجه ع قلبي وتاج ع راسي
انتهي سيف من كلامه وترك احمد يتذكر ذكرياته الاليمه مع ايه.....فلاش باك
اول ذكري.. ايه فتاه عاديه الجمال ذات بشره داكنه وعيون بنيه شعرها قصير جسمها عادي مش متناسق...
ايه بعصبيه.انتا يااستاذ احمد قوم هو انا هفضل اصحي فيك طول اليوم
احمد بحب. صباح الورد والفل والياسمين ع عيون يويتي حبيبتي
ايه بعصبيه.صباح الزفت ع دماغك ايه كل دا نوم يلا الطفح جاهز ع السفره
الذكري الثانيه.احمد.ياحبيبتي النهارده يوم اجازتي اقعدي معايا 
ايه.والنهارده يوم اجازه بابا واخواتي ايه مفكر نفسك اغلي منهم ولا ايه يلا سلام عندك الاكل ف التلاجه لو جوعت طلع وسخن
الذكري الثالثه.احمد بتعب.ايه يويو حبيبتي ممكن تجبيلي الترمومتر اقيس الحراره شكلي سخن 
ايه.ماتقوم تجيبه لنفسك مش شايفني بكلم ماما ايه القرف ده حاجه تقرف
الذكري الرابعه.ايه.بقولك ايه ابا جيب اكل جاهز وانتا جاي مش هطبخ النهارده
احمد.ايه حبيبتي فيه اكل يامه ف التلاجه هيبوظ اعملي اي حاجه احنا بقالنا اسبوع مقضينها ديلفري
ايه بعصبيه.جرا ايه حد قالك اني الخدامه اللي اشترهالك ابوك انا تعبانه والحمل تاعبني ومتنساش تقول للبواب يبعتلي مراته تنضف الشقه انا داخله ارتاح هووف حاجه وجع دماغ
الذكري الخامسه. يويتي انتي وحشتيني قوي من زمان وانتي بعيد عني مش مخلياني المسك ايه موحشتكيش زي ما وحشتيني
ايه.وحش اما يلهفك انا مش قولتلك ميت مره لما يجيلي مزاجي ليك هقولك لازمتها ايه قله الكرامه دي دلوقتي لازم تتهزق ويتمسح بكرامتك الارض
احمد.خلاص ياحبيبتي انا اسف
قطع شرود احمد رنين هاتفه برقم محمد شقيق ياسمين مسح دموعه 
احمد.ازيك يامحمد عامل ايه
محمد بعصبيه.عملت ايه ف اختي ياابن الكلب وديني لوديك ف ستين داهيه..غلق محمد الخط قفز احمد من مقعده
احمد.الو الو يامحمد الو
ذهب احمد مسرعا الي منزله هبط من سيارته وتوجهه مسرعا الي شقته ولم يجد احد بها ثم صعد الدرج الي شقه والدي ياسمين وشقه شقيقها ولم يجد احد هبط مسرعا الي حارس المنزل
احمد وهو يلهث.عم ابراهيم ياعم ابراهيم
البواب.ايوه يااحمد بيه خير
احمد.مشوفتش المدام بتاعتي
البواب.ايوه يابيه الست بتاعت حضرتك جات الاسعاف شالتها وهي غرقانه ف دمها والحاج احمد ومرته وابنه مرت ابنه راحو معاهم بعربيتهم الست الصغيره بنت حضرتك كانت شيلها الست بتاعت محمد بيه وهي بتصرخ
احمد بفزع.مستشفي ايه وايه اللي حصلهم
البواب.المستشفي....والست الصغيره بنت حضرتك بخير بس الست مرات حضرتك هي اللي غرقانه ف دمها
ركض احمد نحو سيارته متجه نحو المستشفي
رايكم يهمني

الفصل4
ركض احمد الي موظفي الاستقبال 
احمد. لو سمحتي يانرس المدام بتاعتي لسه جايه علي المستشفي عايز اعرف هي موجوده فين دلوقتي
الممرضه.حاضر يافندم اسمها ايه
احمد.اسمها ياسمين احمد محمد
الممرضه.ايوه هي لسه داخله من ساعه تقريبا ممكن تسال ف اخر الممر ده
ركض احمد مسرعا الي اخر الممر حتي وجد عائله ياسمين يبكون بحرقه ع ابنتهم دب الرعب قلبه ظن انها منتحره عندما راه محمد امسكه من ياقه قميصه 
محمد بعصبيه.انطق عملت ايه ف اختي والله لعمل تقرير طبي لحاله اختي واقدمه للقسم وابهدلك زي مابهدلتها
الاب.كفياك يا محمد يابني خلينا نطمن ع اختك
خرج الدكتور ركض الجميع نحوه
احمد بقلق وتوتر.خير يادكتور
الدكتور.المدام اتعرضت لحاله انهيار عصبي وصدمه عصبيه نتيجه تعرضها لحاله اغتصاب 
محمد.طيب الدم ده كان من ايه يادكتور
الدكتور.للاسف المدام كانت حامل ولما تعرضت لحاله الاغتصاب فقدنا الجنين ونزفت كتير بس الحمد لله قدرنا نوقف النزيف وهي دلوقتي معلقه محاليل ودم وهتتحط تحت الرعايه الخاصه لمده48ساعه
الام.طيب ممكن ادخل اشوفها يادكتور
الدكتور.للاسف مش هينفع دلوقتي عن اذنكم
ركن احمد ظهره الي الحائط وهبط ببطء علي الارض وجلس يبكي وانهار من البكاء وفي ذاكرته معامله ياسمين له وللصغيره ورد
فلاش باك
الدكري الاولي.ياسمين. انا مش مصدقه اننا اتخطبنا يااحمد انا بجد فرحانه قوووي
احمد.ليه مكنتيش مصدقه
ياسمين.انتا عارف ان الجماعه كانو رافضين جوازنا لانك يعني كنت متجوز قبل كده ومخلف وانا يعني مسبقش ليا الجواز
احمد.طيب ليه مقتنعتيش بكلامهم وكملتي ف قرارك ده
ياسمين بخجل.اصل ااا اصل
احمد.اصل ايه يا ياسمنتي
ياسمين.اصلي حبيتك من اول مره شوفتك فيها حتي بعد ماعرفت انك متجوز اه اتصدمت ودخلت ف اكتئاب بس مبطلتش احبك برده وكان فيه احساس جوايا بيقولي اني هبقي ليك ومش هبقي لغيرك 
الذكري التانيه.كان احمد مريضا وكانت ياسمين جالسه بجانبه طول الليل لم تنم لكي ترعاه وكانت قلقه وخائفه وتبكي من اجله
الذكري الثالثه.احمد.هجيب اكل جاهز معايا النهارده متطبخيش
ياسمين بإبتسامه.لا ياحبيبي انتا مش بتحب الاكل الجاهز انا هعمل هنا
احمد.بس انتي تعبانه ياايه
ياسمين بإبتسامه مكسوره.لا ياحبي انا روحي فداك
احمد.مالك ياايه
ياسمين بحزن وعيون ممتلئه بلدموع.انا مش ايه يااحمد انا ياسمين فيه ايه مالك انتا كل شويه تقولي ياايه ياايه 
احمد بتوتر.لا مفيش انا نازل بقا هتعوزي حاجه
ياسمين.سلامتك يا حبيبي
وتذكر عده مواقف كان يجرح فيها ياسمين بسب قوله لها ايه
عوده من الفلاش باك
نهض احمد وهو يصرخ ويبكي بهستيريا 
احمد بصراخ.يااااااسمين فوقي يا يااااااسمين فوقي بالله عليكي متسبنيش يا ياااسمين والله عرفت قيمتك يا ياسمين والله عرفت قيمتك بس عرفت متاخر قوي عرفت متاخر قوي سامحيني ياياسمين وارجعيلي انا مقدرش ع بعدك وفراقك انا بحبك والله بحبك يا ياسمينتي 
محمد بإنفعال وهو يمسك احمد من ياقه قميصه.دلوقتي عرفت قيمتهااا هاااه دلوقتي حبيتها حبتها بعد ايه بعد ما ورتها الذل والاهانه اشكال والوان وهي مكنتش بتحكي لاي حد منا عشان صورتك وشكلك يبقو كويسين قدامنا كانت بتحكي لبتول كل حاجه عشان تفك عن روحها شويه من الالم وكانت تحلفها متجبش سيره لينا عشان مكنتش عايزانا نكرهك منك لله والله لوريك
قذف محمد احمد ليصتطدم بلحائط وجلس ارضا وظل جالس علي الارض يبكي بحرقه

بعد مرور يومين فاقت ياسمين وسمح لهم الدكتور برؤيتها واحد تلو الاخر دخل الجميع اولا واحد تلو الاخر وخرج محمد من عند شقيقته وهو ينظر الي احمد بضيق هم احمد بلدخول الي ياسمين امسكه محمد بعنف من ذراعه بشده
محمد بشده.انتا رايح فين
احمد بضعف.داخل اشوف ياسمين واطمن عليها زيكم
محمد.بس انا قولتلها انك بره وهي رافضه تشوفك
احمد.بس انا مش هقدر مدخلهاش انا عايز اعتذرلها واتاسفلها واطمن عليها عشان وحشتني وحشتني قوي
محمد بعصبيه.وانا قولتلك مش عايزه تشوفك ايه معندكش دم
احمد.انا فعلا هيبقا معنديش دم لو مدخلتش اطمنت عليها واتسافتلها
الاب.سيبه يامحمد يدخل يطمن عليها دي برده لسه مراته لحد دلوقتي
محمد.بس يابابا هي لو شافته هتنهار والدكتور مانع عنها الانفعال
احمد بعصبيه.بس ياسمين بتحبني وهتسامحني هي علطول بتسامحني
محمد.متعرفش انها طلبت من بابا انه يطلقها منك ازاي بقا هتسامحك هو انتا فاكر انها هتفضل طول عمرها تسامحك وتعديلك ..اقترب محمد من وجهه احمد واكمل حديثه وهو يخبط بظهر يده ع صدر احمد.كل بني ادم منا ليه طاقه ولما بتنفذ وبيفيض بيه بيطلع اسوء ماعنده
تركه احمد ركض نحو غرفه ياسمين ودلف الي الداخل وغلق الباب خلفه عندما راته ياسمين ادارت وجهها الي الجانب الاخر لكي لا تراه اقترب احمد منها ببطء حتي انا جلس بجوارها ع المقعد المجاور لها وامسك يدها ليقبلها لكنها سحبتها منه بشده
ياسمين بضعف.انتا جاي ليه عايز مني ايه تاني 
احمد ببكاء.عشان بحبك يا ياسمنتي
ياسمين بضحكه استهزاء.هاه بتحبني وبتحبني بعد ايه ولا ايه ولا ايه احنا اللي بنا انتهي يااحمد 
احمد.لا يا ياسمين منتهاش اديني فرصه وهثبتلك اني عرفت قيمتك انا بحبك والله واني اتغيرت
ادارت ياسمين وجهها نحنوه وقالت له....

مشاهده 👈 الفصل الرابع


تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -