أخر الاخبار

روايه احمد وياسمين الفصل الثاني 2 بقلم مني احمد

روايه احمد وياسمين الفصل الثاني 2 بقلم  مني احمد

 روايه احمد وياسمين الفصل الثاني 2 

الفصل2
كانت تجلس ياسمين شارده وتنهمر دموعها ع وجنتيها حيث افاقت من شرودها ع صوت جرس الباب لتذهب لتري من الطارق
ياسمين.مين؟
بتول. انا يا ياسمين افتحي
فتحت ياسمين الباب ودلفت بتول الي الداخل 
بتول بصدمه.ايه ده يا ياسمين وشك وارم كده ليه ومناخيرك بتجيب دم وساكته ع نفسك مين عمل فيكي كده انطقي
ارتمت ياسمين ف احضان بتول وهي تبقي بحرقه اخذتها بتول الي المرحاض غسلت وجهها واخرجت الاسعافات الاوليه لتزيل اثار الدماء واخرجتها واجلستها وجلست بجوارها وهي تضع ع وجهها ثلج لتخفف الم وجهها
بتول.احكيلي ياياسمين ايه اللي عمل كده فيكي قولي انطقي
قصت ياسمين كل ماحدث من ليله امس حتي مجيئها
وقفت بتول غاضبه من فعله احمد وهي تقول
بتول بعصبيه. والله شوفي والله لطالعه دلوقتي لامحمد اخوكي وعمي احمد وحكيالهم كل اللي حصل عشان يوقفوه عند حده انتي بقالك 7شهور متحوزه وكل شويه مزعلك كده الوضع مينفعش
ياسمين.لا يابتول بلاش انا خايفه ع بابا وماما بلاش عشان خاطري اكيد هو مخدش باله من الدم ولما يرجع هيشوفني كده ومش هاهون عليه وهيصالحني ويعتذرلي
بتول بعصبيه.ايه الهبل ده انتي كل مره يزعلك ولا يضربك بيرجع لاوي بوزه شبرين قدامه وانتي اللي بتروحي تكلميه وتصالحيه كمان هو خد ع كده صدقيني هتتعبي معاه ياما قولتلك بلاش الجوازه دي تقوليلي حبيته من اول نظره اقولك بلاش تقوليلي اديني هعيش معاكم ف نفس العماره وهنشوف بعض ف اي وقت ياريتك سمعتي كلامي
ياسمين بستسلام.دا نصيبي وربنا كاتبنا لبعض 
بتول.ماشي ياياسمين اما اشوف اخرتها ايه والله لو عملك حاجه لكون حاكيه كل حاجه لعمو احمد وطنط عزيزه ومحمد اخوكي 
نهضت بتول.انا بقا هقوم اروح لماما انا قولت اعدي عليكي قبل ما اروحلها يلا سلام هبا اكلمك 
ودعو بعضهم البعض ثم ذهبت ياسمين للداخل لتجد ورد نائمه في وسط الالعاب حملتها ووضعتها في فراشها وذهبت لاحضار وجبه العشاء..
فلاش باك
كانت تدخل ياسمين من باب العماره وهي شارده ومتعبه بعد يوم دراسي شاق ومتعب وهمت بصعود الدرج عندما كان يهبط احمد الدرج انصدمت ياسمين في احمد سقط اوراقها ارضا هبط احمد لاحضاره لها ونهض لتنظر له ياسمين بدهشه وهي بتقول مش معقول هو دا فعلا طاب ايه اللي جابه هنا معقول عجبته وسال عني وجه لبابا عشان يتقدملي معقول حبني من اول نظره زي منا حبيته من اول نظره فاقت من شرودها علي صوته
احمد.يا انسه يا انسه
ياسمين.هاه انتا بتكلمني انا
احمد.ايوه بقالي ساعه بقولك اسف حقك عليا اصلي كنت مستعجل انتي كويسه
ياسمين.اه اه انا كويسه اسفه اني خبطت فيك اصلي مش مركزه وتعبانه اسفه
احمد.لا ولا يهمك انا بشبه ع حضرتك انا شوفتك قبل كده
سحبت ياسمين اوراقها منه ظانه انه تقدم لخطبتها ويثمثل انه لا يعرفها ثم قلت وهي تستدير ظهرها له لتستعد لصعود الدرج بدلا ورقه
ياسمين.فعلا شوفتني قبل كده انا السندريلا اللي حبطت فيك برده من اسبوعين ف فرح محمد وبتول
همت ياسمين الي صعود الدرج دون ان تسمع منه رد وهي تشعر بلسعاده والفرح الشديد دلفت ياسمين الي الشقه باحثه عن امها وابيها 
ياسمين.ماما بابا ماما بابا
الام وهي تخرج من المطبخ.حبيبه ماما حمدالله ع السلامه ادخلي غيري وصلي يكون الاكل جهز 
ياسمين.امال بابا فين ياماما
الام.جوه ف اوضته
ياسمين بخباثه.هو كان فيه حد عندنا هنا ياماما
الام بستغراب. حد حد زي مين يعني
ياسمين بتوتر.اي حد ضيوف مثلا اوحاجه
الام.لا مكنش فيه حد هنا بس ايه سبب السؤال الغريب ده
ياسمين يتوتر وحزن.هاه لا مفيش اصل شوفت ناس نازله ع السلم وانا طالعه بشبه عليهم بس معرفهمش
ضحكت الام وهي تقول.يوه جاتك ايه يامنيله العماره طويله وعريضه و فيها سكان كتيير يمكن سكان جداد هنا او اي حد جاي يزور حد قريبه ف العماره هنا هو يعني مفيش غير احنا اللي ف العماره يلا يلا ادخلي غيري وصلي وتعالي...
عوده من الفلاش باك
جهزت ياسمين العشاء وقامت بوضعه ع طاوله الطعام وذهبت للمرحاض توضات وادت فريضتها وذهبت للنوم في غرفه الصغيره وغطت ف ثبات عميق....
اكمل ولا ايه

مشاهده 👈 الفصل الثالث

تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -